۹ تیر ۱۳۸۸

سرخط آخرین اخبار از بی بی سی فارسی

مهدی کروبی: این دولت را مشروع نمی دانم
مهدی کروبی، از نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران ، در نامه ای خطاب به مردم ضمن اعتراض به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ، با صراحت تاکید کرده است که دولت برآمده از این انتخابات را دارای مشروعیت و مقبولیت نمی داند و در هیچ برنامه ای از جمله تنفیذ و تحلیف آن شرکت نخواهد کرد .


انتقاد مهاجرانی از بیانیه مجمع روحانیون مبارز
عطاءالله مهاجرانی وزیر سابق ارشاد اسلامی از آنچه تفاوت فاحش در بیانیه دو تشکل اصلاح طلب پس از تایید نتایج انتخابات توسط شورای نگهبان می داند ابراز شگفتی کرده و موضع گیری مجمع روحانیون مبارز را زیر سوال برده است.


سازمان مجاهدین انقلاب: دولت برآمده از این انتخابات نامشروع است
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در واکنش به تأیید صحت انتخابات ریاست جمهوری ایران توسط شورای نگهبان می گوید که دولت برآمده از این انتخابات را نامشروع می داند و به طور مسالمت آمیز با آن مبارزه خواهد کرد.


شورای نگهبان: دیگر جای هیچ سئوال و اعتراضی نیست
یک روز بعد از تائید انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفته است: "دیگر جای هیچ سئوال و اعتراضی در هیچ مرجع قانونی نیست."


خاتمی: اعتماد عمومی مردم آسیب دیده است
محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران، در دیدار با هیات منتخبی از کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، از "لطمه خوردن به اعتماد عمومی بخش قابل توجهی از جامعه" در جریان دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ابراز نگرانی کرده است.


کامبیز نوروزی و مهدی خزعلی دستگیر شدند
کامبیز نوروزی، دبیر حقوقی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران بازداشت شد. یک منبع آگاه به بی بی سی گفت: کامبیز نوروزی روز یکشنبه در مراسم هفتم تیر مقابل مسجد قبا توسط نیروی انتظامی دستگیر شد.


آیت الله طاهری: تصدی مجدد رئیس دولت نامشروع و غاصبانه است
آیت الله سید جلال الدین طاهری اصفهانی، از روحانیون اصلاح طلب ساکن اصفهان از وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران انتقاد کرده و گفته "همصدا با اکثریت مردمِ رای باخته، این انتخابات را مخدوش و آن را باطل و تصدی مجدد رئیس دولت را برای دور بعد نامشروع و غاصبانه" می داند.


ابهام در حمله به کوی دانشگاه
محسن کوهکن سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت نیروهای انتظامی با درخواست فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران وارد کوی دانشگاه شده بودند.


احتمال غیر قانونی اعلام شدن سه تشکل اصلاح طلب در ایران؟
وزارت کشور ایران از احتمال بررسی مجوز فعالیت سه تشکل عمده اصلاح طلب خبر داده است. محمود عباس زاده مشکینی، مدیر کل سیاسی وزارت کشور ایران به ایلنا، خبرگزاری کار ایران گفته است که اعلام نظر نهایی در مورد "فعالیت مجدد" احزابی مانند جبهه مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و مجمع روحانیون مبارز منوط به اعلام کمیسیون ماده ۱۰ احزاب است.


دور تازه اعترافات در جمهوری اسلامی
آغاز مجموعه ای از اعترافات اجباری دستگیر شدگان اعتراضات پس از انتخابات در ایران واکنش هایی را در سطح داخلی و جهانی برانگیخته است.