۲۷ خرداد ۱۳۸۸

چکیده اخبار بی بی سی



فراخوان یک روز سوگواری در ایران از سوی مخالفان
پی درخواست میرحسین موسوی نامزد اصلاح طلب انتخابات ایران از هوادارانش برای سوگواری، انتظار تجمعات گسترده اعتراض آمیز در روز پنجشنبه در تهران می رود و همزمان محمود احمدی نژاد انتخابات را مهر تاییدی بر چهار سال ریاست جمهوری خود دانسته است.


گزارش شاهدان عینی از تجمع و ناآرامی در سایر شهرها
مخالفان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری دور دهم همچنان در شهرهای مختلف ایران تجمع می کنند و ناآرامی ها همچنان ادامه دارد.



وزارت کشور: قانون حق دسترسی به جزئیات رای صندوق ها را به نامزدها نمی دهد
رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور ایران احتمال بازشماری کامل آرای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور را بعید دانست و درخواست محسن رضایی را برای اطلاع از جزئیات مربوط به شمارش آرای صندوق ها رد کرد.


هشدار محسن رضایی به وزارت کشور
محسن رضایی، یکی از نامزدهای جناج اصولگرا در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران تلویحا هشدار داده که ممکن است خواستار ابطال انتخابات شود.


مچ بندهای سبز در زمین چمن
شش بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در مسابقه با کره جنوبی با مچ بندهای سبز وارد زمین چمن شدند. اگرچه نتیجه مساوی این بازی، ایران را از صعود به جام جهانی بازداشت اما آنچه توجه بسیاری از تماشاچیان را به خود جلب کرد ماجرای مچ بندهای سبز بود.
بسیاری از ایرانی ها این مچ بندها را نشانه حمایت بعضی از بازیکنان فوتبال از میرحسین موسوی دانسته اند. مهدی تاج، نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران اما در پاسخ گفته این دستبندها نشان ارادت بازیكنان تیم ملی به حضرت ابوالفضل بوده است.