۲۶ خرداد ۱۳۸۸

چکیده مهمترین اخبار بی بی سی فارسی

ادامه فشار مخالفان بر دولت ایرانگروه بزرگی از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در برابر ساختمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی تجمع کردند و گزارش می شود پلیس در میدان آزادی تجمع کنندگان را هدف ضرب و شتم قرار داده است.
آیت الله خامنه ای: تحمل شکست 'کار آسانی نیست'
رهبران ایران در اولین اظهار نظر پس از تجمع عظیم معترضان نتایج انتخابات مکررا تکرار کرده است که انتخابات مهر تاییدی بر نظام اسلامی بوده و محمود احمدی نژاد را رئیس جمهوری منتخب خواند
دفتر تحکیم وحدت: هفت دانشجو کشته شده اند
دفتر تحکیم وحدت که یک گروه دانشجویی مخالف است روز سه شنبه طی بیانیه ای گفته است که در حملات نیروهای امنیتی و لباس شخصی به دانشگاه های تهران و شیراز هفت دانشجو کشته شده اند.
تجمعات اعتراضی در خارج از ایران هنوز ادامه دارد
شال ها و نوارهای سبز که امروز بسیاری در ایران آن را به نشانه اعتراض بر سر و دست و یا دور گردن خود می بندند، مرزهای ایران را پیمود و نشانه ی همبستگی ایرانیان خارج از کشور با معترضان داخل از کشور در رسانه ها شد.
پیشنهاد ستاد موسوی برای تشکیل کمیته حقیقت یاب
ستاد میرحسین موسوی پیشنهاد تشکیل یک کمیته حقیقت یاب برای بررسی "موارد مشکوک" در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را مطرح کرده که قرار است در جلسه روز چهارشنبه شورای نگهبان بررسی شود.
آیت الله منتظری: مشروعیت نظام در خطر است
آیت الله حسینعلی منتظری با انتقاد از عملکرد مسئولان جمهوری اسلامی نسبت به بی اعتماد شدن مردم نسبت به حاکمیت هشدار داد.
تجمع هواداران احمدی نژاد در میدان ولی عصر تهران
طرفداران محمود احمدی نژاد امروز در میدان ولی عصر تهران تجمع کرده و قرار است تجمع کنندگان بعد از پایان مراسم به سمت میدان ونک حرکت کنند
خبرنگاران خارجی از گزارش نا آرامی ایران 'منع شدند'
دولت ایران خبرنگاران خارجی را از تهیه گزارش های خبری از سطح شهرها منع کرده است.