۲۷ تیر ۱۳۸۸

حمله لباس شخصی ها به کروبی در نمازجمعه تهران

http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2009/07/090717_op_ir88_karubi_harassment.shtml
سحام نیوز، وبسایت رسمی حزب اعتماد ملی روز جمعه ۲۶ تیر (۱۷ ژوئیه) به نقل از حسین کروبی نوشته است که پدرش ابتدا در خیابان های اطراف دانشگاه تهران پیاده به سمت محل برگزاری نماز می رفت و گروه بزرگی از حامیان اصلاح طلبان او را همراهی می کردند، اما پلیس ضد شورش اقدام به "تیراندازی هوایی" کرده است.
به گفته او، آقای کروبی در این هنگام از همراهانش خواسته که جلوتر نروند و خود با اتومبیل به مقابل دانشگاه تهران رفته است، "ولی هنگامی که پیاده شد، تعدادی از نیروهای لباس شخصی مقابل در ایستاده و به او حمله کردند و او را مورد تعرض قرار دادند، به طوری که عمامه او از سرش افتاد".
پسر آقای کروبی گفته است که حمله کنندگان "الفاظ بسیار زشت و زننده ای" علیه آقای کروبی به کار برده اند، اما محافظان او توانسته اند او را به داخل جایگاه ویژه ببرند.
او می گوید که پس از آن از فرمانده لباس شخصی ها شنیده که با بی سیم از نیروهای خود تشکر می کرده و به آنها می گفته که کارشان را بسیار "خوب انجام" داده اند.
حسین کروبی گفته است که بعد از پایان نمازجمعه، هنگام خروج از دانشگاه هم لباس شخصی ها به آقای کروبی فحاشی کرده اند، اما با این حال او در راه بازگشت به خانه در چند خیابان از اتومبیل پیاده شده و با مردم گفت و گو کرده است.
پسر آقای کروبی همچنین از صحنه هایی سخن گفته که در بازگشت از نماز جمعه به چشم دیده است: "هنگامی که قصد بازگشت به منزل را داشتم شاهد آن بودم که تعدادی از نیروهای لباس شخصی اطراف یک ماشین پژو پرشیا جمع شده اند و البته دو نفر از آنها به روی سقف آن ماشین ایستاده و اقدام به تخریب آن می کردند. در همین حال مشاهده کردم که سرنشینان ماشین نیز زخمی شده اند و گویی که رگ دستان آنها را زده باشند، خون به آسمان فواره می زد".
ساعتی پس از پایان نمازجمعه تهران، مرتضی تمدن، استاندار تهران و رئیس شورای تأمین این استان، حمله به آقای کروبی را حادثه ای "مشکوک" توصیف کرد و از نیروهای انتظامی و امنیتی خواست که عاملان آن را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کنند.
دو روز پیش تر سجاد صفار هرندی، پسر محمدحسین صفار هرندی (وزیر ارشاد دولت نهم و سردبیر سابق کیهان) در وبلاگ خود نوشته بود: "اگر موسوی و خاتمی به نماز جمعه بیایند شک نکنید که برای تکرار ماجرای فحش و کتک خوردن عبدالله نوری و مهاجرانی در تابستان ۷۷ آمده اند و وقتی به این نیت آمده اند معلوم است که این اتفاق نباید بیفتد".