۱۱ تیر ۱۳۸۸

سرخط آخرین اخبار بی بی سی فارسی


اتحادیه اروپا کاهش سطح روابط با ایران را بررسی می کند
با وجود ا نتشار اخبار تایید نشده آزادی اکثر کارمندان سفارت بریتانیا در تهران، کشورهای عضو اتحادیه اروپا کاهش سطح روابط با ایران را بررسی می کنند.

'آزادی سه کارمند ايرانی ديگر سفارت بريتانيا'
تلويزيون انگليسی زبان پرس تی وی، وابسته به دولت ايران گزارش داده است که سه تن ديگر از کارمندان ایرانی سفارت بریتانیا که در بازداشت به سر می بردند، آزاد شده اند.

موسوی: خطری عظیم در پیش است
میرحسین موسوی دولت آینده محمود احمدی نژاد را فاقد مشروعیت سیاسی دانسته و با اشاره به "خطر عظیم" که در پیش است از هوادارانش خواسته است که امید خود را به ثمربخش بودن اعتراضات قانونی از دست ندهند.

مهدی کروبی: این دولت را مشروع نمی دانم
مهدی کروبی، از نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران ، در نامه ای خطاب به مردم ضمن اعتراض به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ، با صراحت تاکید کرده است که دولت برآمده از این انتخابات را دارای مشروعیت و مقبولیت نمی داند و در هیچ برنامه ای از جمله تنفیذ و تحلیف آن شرکت نخواهد کرد .

خاتمی:کودتای مخملین علیه مردم صورت گرفته است
محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران، در دیدار با خانواده های تعدادی از افراد بازداشت شده پس از اعلام نتایج انتخابات، از به کار بردن تعبیر انقلاب رنگی توسط محمود احمدی نژاد درباره اعتراض های مردمی انتقاد کرده است.

استعفا از پرس تی وی به خاطر نحوه گزارش انتخابات ایران
روزنامه تایمز در شماره روز چهارشنبه، 1 ژوئیه، گزارشی را به اعتراض یک مجری تلویزیونی به نحوه خبررسانی یک شبکه برون مرزی دولت ایران اختصاص داده است

لغو سفر احمدی نژاد به لیبی ساعاتی پیش از پرواز
سفر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران به لیبی که قرار بود امروز دهم تیر(اول ژوئیه) انجام شود، ساعاتی پیش از زمان پرواز او لغو شده است.

لغو نشست انجمن صنفی روزنامه نگاران
انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران می گوید نشست اعتراضی این انجمن نسبت به محدودیت فضای رسانه ای و بازداشت جمعی از روزنامه نگاران بنا به دستور دستگاه های امنیتی لغو شد.