۶ مهر ۱۳۸۸

جبهه مشارکت به بازداشت آذر منصوری واکنش نشان داد

http://www.bbc.co.uk/go/wsy/pub/email/ft/-/persian/iran/2009/09/090924_op_mosharekat_mansouri_shirzad.shtml
جبهه مشارکت ایران اسلامی با صدور بیانیه ای بازداشت آذر منصوری، معاون سیاسی دبیرکل خود را محکوم کرده است.
جبهه مشارکت روز چهارشنبه اول مهر (23 سپتامبر) بیانیه خود را منتشر کرده و در آن نوشته است: "اکنون اصلاح طلبی در ایران به وجدان عمومی تبدیل شده و دیگر نه در قالب اشخاص اسم و رسم دار و یا احزاب و تشکل های شناخته شده، بلکه در ذات همه ایرانیان آزاده و حق طلب تعین یافته است".
جبهه مشارکت نوشته است که بازداشت افرادی مانند خانم منصوری، مردم را از حرکت در "راه سبز امید" منصرف نمی کند.
خانم منصوری دوشنبه شب ۳۰ شهریور (۲۱ سپتامبر) در ورامین بازداشت شد.
مأموران ابتدا او را هنگامی که از منزل خواهرش باز می گشت در خیابان بازداشت کردند و پس از تفتیش منزل و توقیف مقداری از وسایلش، او را با خود بردند.
جبهه مشارکت می گوید که تاکنون ۲۰ عضو این حزب سیاسی بازداشت شده اند.
محسن میردامادی (دبیرکل)، عبدالله رمضان زاده (قائم مقام دبیرکل)، مصطفی تاج زاده، سعید حجاریان، محسن صفایی فراهانی، محسن امین زاده، علی تاجرنیا و داوود سلیمانی از جمله سرشناس ترین اعضای بازداشت شده جبهه مشارکت هستند.
مأموران امنیتی اخیرا تعدادی از اعضای جوان جبهه مشارکت را هم بازداشت کرده اند.
احمد شیرزاد، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت که فرزندش مهدی شیرزاد در میان بازداشت شدگان جدید است، به بی بی سی فارسی گفت که وضعیت این عده با بازداشت شدگان سه ماه پیش متفاوت است.
او گفت: "نهاد دستگیر کننده این عده، وزارت اطلاعات است که نوعا رفتاری متفاوت دارد. هر چند به هر حال آنها در سلول انفرادی نگهداری می شوند".
آقای شیرزاد گفت که بازداشت شدگان هفته اخیر، از جمله پسر او، در تماس های تلفنی که با اعضای خانواده خود داشته اند از رفتاری که با آنها شده گلایه نکرده اند و حتی امیدوار بوده اند که به زودی آزاد شوند.
او گفت که علت بازداشت این جوانان دقیقا اعلام نشده است، اما گفته می شود که بازداشت آنها به دلیل حساسیتی است که بر روی مسئله اطلاع رسانی از طریق سایت های اینترنتی اصلاح طلبان وجود دارد.
آقای شیرزاد گفت: "ظاهرا این جوانان را به این دلیل بازداشت کرده اند که گمان می کردند آنها با گرداندن این سایت ها ارتباط دارند، اما شاهد بودیم که این سایت ها پس از بازداشت آنها هم به کار خود ادامه داده اند و به نظر نمی رسد که با دستگیری چند نفر این سایت ها از کار بیفتد".