۱ مهر ۱۳۸۸

نامه توکلی به موسوی و خاتمی: تصمیم به بازگشت بگیرید

http://www.bbc.co.uk/go/wsy/pub/email/ft/-/persian/iran/2009/09/090920_ka_tavakoli_mosavi.shtml


احمد توکلی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس ایران، در نامه ای به میرحسین موسوی و محمد خاتمی از آنها خواسته که در مقابل شعارهایی که طرفداران آنها در روز قدس داده اند، سکوت نکرده و از آنها برائت بجویند.
آقای توکلی، به شعارهایی اشاره می کند که هواداران آقای موسوی در راهپیمایی روز قدس سر دارند. شعارهایی نظیر "استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی"، "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران"، "ما اهل کوفه نیستیم، پشت یزید بایستیم".
آقای توکلی، این شعارها را استراتژی تازه ای توصیف می کند که به عقیده وی این" استراتژی به وضوح با سه محور اعتقادی و استراتژیک امام در تضاد است."
این نماینده مجلس خطاب به آقای موسوی و خاتمی نوشته:"گویا می خواهید حاکمیت را به برخورد با خود بکشانید."
راهپیمایی روز جمعه 27 شهریور به مناسبت روز قدس دهها هزار نفر از معترضان در تهران و برخی شهرهای بزرگ ایران نظیر اهواز، مشهد، تبریز، کرمانشاه و شیراز شرکت کرده و در حمایت از میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض به نتایج انتخابات شعار دادند.
در راهپیمایی تهران اکبر هاشمی رفسنجانی، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی رئیس جمهور سابق نیز در این مراسم حضور داشتند.
بنابر گزارش ها، گروهی از لباس شخصی ها در مسیر راهپیمایی به آقای خاتمی حمله کردند و هجوم ناگهانی آنها باعث به زمین افتادن عمامه وی شد.
نیروی انتظامی تهران اعلام کرده که در جریان این راهپیمایی 35 نفر معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری را در روز قدس دستگیر کرده است..
به گفته این نماینده مجلس، "جریان سبز" چهار وِِیژگی دارد که "با مبانی انقلاب اسلامی ناسازگار است و از پشتیبانی بیگانگان مخالف اسلام، استقلال ایران و مسلمانان جهان برخوردار است، رفتار و ظاهر کثیری از افراد حاکی از عدم تقید به شرع و ارزش های انقلابی است و قصد معارضه با نظام قانونی و مردم حاکم را دارد و به اعتراض در شکل قانونی راضی نمی شود."
رئیس مرکز پژوهشهای مجلس معتقد است که حضور حامیان آقایی موسوی باعث افزایش نیروی های انتظامی و اطلاعاتی می گردد و این کار "آزادی ها" را محدود می کند و آیا آقای موسوی می داند که در ایجاد این محدودیت ها، چه اندازه مسئولیت دارد؟
آقای توکلی می گوید که "فضای نامطمئن سیاسی ناشی از معارضه جریان به اصطلاح سبز با نظام نااطمینانی را به دنبال دارد، نتیجه اش کاهش سرمایه گذاری است که تولید و اشتغال را کاهش و قیمت ها را افزایش می دهد.یعنی فشار بر مردم بیشتر می شود."
این نماینده مجلس در نامه خود ضمن تاکید بر این که مسئولیت همه تقصیرها بر عهده آقای موسوی و خاتمی نیست "اما آن که باید اول تصمیم به بازگشت بگیرد، شمایید نه مخالفان شما."