۲۸ شهریور ۱۳۸۸

بازداشت بستگان آیت الله منتظری و موسوی تبریزی

http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2009/09/090915_op_qom_arrests_montazeri_tabtizi_majma.shtml
احمد منتظری، پسر آیت الله منتظری، به پایگاه خبری فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی (پارلمان نیوز) گفته است که فرزندانش -محمدمهدی، محمدصادق و محمدعلی- غروب روز دوشنبه ۲۳ شهریور (۱۵ سپتامبر) توسط مأموران دادسرای ویژه روحانیت در منزلشان دستگیر شده اند.
در این حال یکی از نزدیکان خانواده منتظری به بی بی سی فارسی گفت که محمدصادق منتظری روز سه شنبه آزاد شده است.
احمد منتظری به پارلمان نیوز گفته است که فکر نمی کند بازداشت فرزندانش به نامه سرگشاده ای که اخیرا آیت الله منتظری خطاب به مراجع و علما نوشته بود، مربوط باشد.
او گفته است: "ظاهرا بازداشت بچه ها به دلیل شرکت آنها در تجمع مسالمت آمیز در مقابل بیت آیت الله صانعی در شب قدر بوده است".
به گفته آقای منتظری فرزندان حسین موسوی تبریزی، دبیر مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم و فرزندان اصغر ناظم زاده و آقای احمدی، اعضای این مجمع نیز بازداشت شده اند.
آقای منتظری می گوید که این بازداشت ها در شرایطی انجام شده است که "در تظاهراتی که در جلوی بیت آیت الله صانعی رخ داد، شعار تندی داده نشده و شعارهای معمولی و همخوان با شب های احیا بود".
آیت الله منتظری و آیت الله صانعی دو مرجع تقلید در قم هستند که از منتقدان جدی دولت ایران و نحوه برخورد حکومت با اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور به حساب می آیند.
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم هم تشکلی از روحانیان نزدیک به اصلاح طلبان است که پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، در مورد مشروعیت دولت برآمده از این انتخابات ابراز تردید کرد.