۱۶ شهریور ۱۳۸۸

شناسایی شهیدی دیگر؛شهید محمد نادری پور،رئیس شاخه دانشجویی ستاد موسوی در سیرجان

http://www.rahesabz.net/story/1221/

شبکه جنبش راه سبز(جرس):محمد نادري پور،دانشجوي رشته مهندسي عمران دانشكده مهندسي سيرجان وابسته به دانشگاه باهنر كرمان و رييس شاخه دانشجويي ستاد انتخاباتي ميرحسين موسوي در شهرستان سيرجان،تازه ترين شهيد جنبش سبز ايران است كه هويت او اعلام می شود.
به گفته ي يكي از بستگان و نزديكان این شهید جنبش سبز، شهيد محمد نادري پور كه از دانشجويان فعال پيش و پس از انتخابات اخير رياست جمهوري بود ساعت هفت بعد از ظهر دهم تير ماه گذشته پس از خارج شدن از جلسه ي امتحان و سوار شدن بر خودرو پرايد شخصي خود‘ بعد از خروج از دانشكده به وسيله ي افراد لباس شخصي ربوده مي شود.
اين منبع موثق كه خواست نامش فاش نشود افزود: خواهر ِ نادري پور كه خود دانشجوي دانشگاه زاهدان است همان شب طبق معمول با تلفن همراه برادرش تماس مي گيرد و متوجه مي شود كه او گوشي را برنمي دارد. روز بعد نيز تلاش مجدد مي كند اما باز موفق نمي شود از اين رو موضوع را به پدر و مادرش كه ساكن روستاي "خبر" از توابع شهرستان "بافت" كرمان هستند اطلاع مي دهد.
وي گفت كه 48 ساعت پس از ربودن نادري پور جسد وي درون خودرواش در گوشه اي از شهر سيرجان پيدا مي شود در حالي كه قاتل يا قاتلان نه تنها خودرو او را همراه خود نمي برند كه حتا دستبردي هم به پخش خودرو‘ كارت شناسايي خودرو‘ كارت سوخت خودرو و مقداري پول نقد كه همراه شهيد مذكور بوده ‘ نمي زنند و اين نشان مي دهد كه انگيزه ي قتل كاملا سياسي بوده و به فعاليت اعتراضي او پس از انتخابات ربط داشته است.
منبع موثق خبر هم چنين به نقل از دوستان و اعضاي خانواده ي شهيد نادري پور اضافه كرد كه وي از جوانان سالم و با صداقت روستا و از دانشجويان خوشنام و متعهد دانشكده ي مهندسي سيرجان بوده و با هيچ شخصي مشكل و نزاع نداشته است ؛ نه خود و نه خانواده اش.
به گفته ي اين منبع جسد نادري پور پس از انتقال به پزشكي قانوني‘ كالبد شكافي شده و علت قتل را تنها يك ضربه ي محكم به پشت سر‘ اعلام شده است و بعد از آن اداره ي آگاهي شهرستان از خانواده ي شهيد خواسته اند كه فورا جسد را دفن كنند.
وي كه خود جسد را پيش از كالبد شكافي و دفن از نزديك ديده است خاطر نشان كرد كه حتا پيراهن نادري پور هم پاره نشده بود و اين امر نشان مي دهد كه او با قاتل يا قاتلانش درگير نشده و مقاومت نكرده است لذا اگر انگيزه ي قتل ‘ شخصي بود مقتول از خود واكنش و مقاومت نشان مي داد.
منبع خبر گفت كه پس از كالبدشكافي ‘ اداره ي آگاهي پيش از تحويل جسد نادري پور‘ لباس هاي او و نيز پتوي روي جسد را سوزانده اند تا اثري بجا نمانده باشد. همچنين پس از بازديد از خودرو شهيد‘ معلوم مي شود كه قاتل يا قاتلان پوشش لاستيكي روي فرمان و روي دنده ي خودرو را برداشته اند تا اثر انگشت از خود باقي نگذاشته باشند.
وي كه در مراسم تدفين نادري پور در زادگاهش در روستاي "خبر" شهرستان بافت كرمان حضور داشته است يادآور شد كه عده يي از افراد لباس شخصي و مشكوك و ناشناس كه بنظر مي رسد اطلاعاتي بودند در مراسم شركت داشتند و اوضاع را از نزديك كنترل مي كردند.
منبع خبر اضافه كرد كه خانواده ي مرحوم نادري پور از ترس اين كه ممكن است ديگر اعضاي خانواده شان بخصوص دختردانشجويشان كه در زاهدان است ربوده شوند سكوت كرده اند اما پس از تاكيد رهبري مبني بر لزوم شناسايي و مجازات عوامل خودسر و قتل و شكنجه ها اكنون خواستار اطلاع رساني نحوه ي كشته شدن فرزند دانشجويان هستند.
وي گفت كه اعضاي خانواده ي نادري پور همچنين خواستار ديدار با آقايان مهدي كروبي و ميرحسين موسوي يا اعضا و سخنگوي كميته ي تشكيل شده براي آسيب ديدگان حوادث پس از انتخابات هستند.
او افزود كه بنظر مي رسد خانواده ي نادري پور براي اعلام رسمي شهادت عزيز از دست رفته ي خود تحت فشار بوده اند و از اين رو به مراجع رسمي اعلام شده از سوي مهندس موسوي و جناب كروبي مراجعه نكرده اند.