۱۶ شهریور ۱۳۸۸

عاطفه امام، دختر عضو زندانی مجاهدین انقلاب اسلامی آزاد شد

http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2009/09/090907_ir88_atefeh_emam_released.shtml
گفته شده است که عاطفه امام بیست و چهار ساعت گذشته را بدون امکان خوابیدن تحت بازجویی بوده است.
بازداشت عاطفه امام بعد از ظهر یکشنبه و در خیابان طالقانی تهران روی داد و از محل نگهداری او اطلاعی در دست نبود.
لیلی سادات جلال زاده، مادر او دیروز در گفتگو با بی بی سی از هویت بازداشت کنندگان خانم امام اظهار بی اطلاعی کرده بود.
خانم جلال زاده گفت که عاطفه پس از بازداشت در یک تماس تلفنی کوتاه با او گفت که هنگام بازداشت، ماموران چادر را از سر او کشیدند و گفتنه که لایق استفاده از این پوشش نیست.
عاطفه امام در این گفتگوی تلفنی گفت که نمی داند در کدام محلی در بازداشت به سر می برد اما از گفتگوی ماموران دریافته است که احتمالا در صدد انتقال او به محل دیگری هستند.
جواد امام، عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از بیش از هشتاد روز پیش در زندان به سر می برد.
ظاهرا بازداشت عاطفه امام بدون ارائه مجوز قانونی صورت گرفته و هویت و ارتباط سازمانی بازداشت کنندگان مشخص نیست، اما خانم جلال زاده به نقل از دخترش گفته است که یکی از این افراد همان کسی بود که جواد امام را بازداشت کرد.
در مورد انگیزه دستگیری این دختر نوزده ساله اطلاعی در دست نیست و تا کنون مقامات حکومتی در این مورد توضیحی نداده اند اما به گفته خانم جلال زاده، هدف اصلی تحت فشار قرار دادن پدر عاطفه به اعتراف و اظهار موضوعات مورد نظر دستگاه های امنیتی بوده است.
در وقایع پس از انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری، چند صد تن به دلیل اعتراض به آنچه که تقلب گسترده در این انتخابات می دانستند بازداشت شدند و بعدا، گزارش هایی از ضرب و جرح، شکنجه، قتل و سایر موارد تعدی به تعدادی از بازداشت شدگان در زندان های دولتی انتشار یافت.
شماری از بازداشت شدگان پس از انتخابات از مقامات ارشد سابق در جمهوری اسلامی بوده اند و خانم جلال زاده در مصاحبه خود یادآور شده است که همسرش از جمله کسانی بود که در جنگ هشت ساله با عراق شرکت فعال داشت.
مقامات امنیتی آنچه را که اعترافات داوطلبانه برخی از بازداشت شدگان خوانده اند از رسانه های دولتی پخش کرده اند اما نهادهای مدافع حقوق بشر، حقوقدانان و مخالفان دولت گفته اند که این اعترافات تحت فشار اخذ شده و قابل اعتنا نیست