۱۷ شهریور ۱۳۸۸

هشدار سازمان مجاهدین انقلاب به صادق لاریجانی

http://www.bbc.co.uk/go/wsy/pub/email/ft/-/persian/iran/2009/09/090908_op_ir88_brief_mojahedin_enghelab_slarijani.shtml
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در ایران در نامه ای سرگشاده به رئیس جدید قوه قضائیه این کشور نسبت به سکوت در مقابل برخوردهای "غیرقانونی" و "تحریک آمیز" با مخالفان دولت هشدار داده است.
در این نامه که روز سه شنبه ۱۷ شهریور (۸ سپتامبر) خطاب به صادق لاریجانی منتشر شده، با اشاره به بازداشت ۲۸ ساعته عاطفه امام، دختر جواد امام (عضو بازداشت شده سازمان مجاهدین انقلاب) و برخوردهایی که با او صورت گرفته، آمده است: "بر ما دقیقا روشن نیست که هدف از این اقدامات شرارت بار و مشکوک چیست. آیا این اقدام در کنار دیگر اقدامات و اظهارات غیرقانونی و تحریک آمیز... پیامی به شما است که "این مملکت بنا نیست تغییر کند و اصلاح شود"؟ اگر چنین باشد و شما نیز در عزم خود مبنی بر سامان دادن به این مخروبه صادق باشید، آنگاه سکوت شما در آغاز کار در برابر جنایاتی از این دست، فرجام کار شما را از هم اکنون رقم خواهد زد".
در ادامه نامه سازمان مجاهدین انقلاب به آقای لاریجانی آمده است: "آیت الله شاهرودی نیز همین راه را رفتند و در نهایت چنان شد که در کوی دانشگاه جوانان مردم را از بالای ساختمان به بیرون پرتاب کردند و چشمشان را از حدقه در آوردند و زشت ترین و کثیف ترین جنایات در بازداشتگاه هایی نظیر کهریزک رخ داد و ایشان یا خبر نداشتند و یا می دانستند و مجبور به سکوت بودند".
سازمان مجاهدین انقلاب در مورد انگیزه بازداشت عاطفه امام نوشته است که این اقدام یا با هدف تحت فشار قرار دادن جواد امام برای اعتراف به "گناهان ناکرده" در دادگاه بوده است و یا با هدف ارسال این پیام به فعالان سیاسی که "در صورت ادامه انتقاد و اعتراض مسالمت آمیز علیه آقای احمدی نژاد و نحوه انتخاب او، علاوه بر زندان و آزار و تعذیب، چنین خطراتی در انتظار آنها خواهد بود و خانواده ها و نوامیس آنان نیز دیگر امنیت نخواهند داشت".
این سازمان از آقای لاریجانی خواسته که اگر در خود توان مقابله با این گونه اقدامات را نمی بیند، از ریاست قوه قضائیه کناره گیری کند.