۱۷ شهریور ۱۳۸۸

آیت الله صانعی: بوی تعفن دروغ تا آسمان هفتم بالا می رود، مردم نباید به سخنان دروغ گوش بدهند

http://www.mizanpress.com/index.php?option=com_content&view=article&id=4639:2009-09-07-20-06-12&catid=5:2009-04-01-10-24-23&Itemid=66

امیدوارم جامعه ما به جایی برسد که نخبگان آن، کسانی باشند که نه زیر بار ظلم بروند و نه حاضر بشوند به دیگران ظلم کنند و نه راضی به ظلم باشند". آیت الله العظمی صانعی در دیدار برخی از اعضای دفتر تحکیم وحدت ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشتند: "امروز آگاهی دادن به افراد جامعه بسیار مهم است.
نباید شرائط به گونه ای بشود که ما همین طور سکوت کنیم خصوصاً جایی که بحث حقوق مردم مطرح است. چرا که حق الناس غیر از حق الله است. در حق الله لازم نیست آدم دنبال آن برود و فحص و جست و جو نماید. آقا می خواهد نماز بخواند حال این که آیا وضو دارد یا ندارد لباسش پاک است یا نجس، با این که ممکن است تو واقعیت امر را بدانی، اما اعلام لازم نیست. اما در حق الناس این گونه نیست. وظیفه داریم دنبال حقوق مردم باشیم و نگذاریم حقوق مردم ضایع شود".
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به شرائط و اوضاع سیاسی جامعه و اظهار تأسف از ایراد اتهامات دروغ به برخی از چهره های سیاسی و انقلابی نظام اظهار داشت: " دروغ گو و دروغ پرداز در پیشگاه خداوند متعال مطرودند و مردم نباید به سخنان دروغ گوش بدهند. اگر در روایات آمده است که بوی تعفن دروغ تا آسمان هفتم بالا می رود، این روایت مال دروغ آن فردی نیست که مثلاً به دروغ بگوید چرخ ماشین فلانی پنچر شده، بلکه مقصود، آن دروغ و گناهی است که حیثیت و آبروی مردم را می برد. بوی تعفن این دروغ ا ست که تا آسمان هفتم بالا می رود".
ایشان افزودند: "تهمت و دروغ بستن به شخصیت های انقلابی این نظام است که بوی تعفنش تمامی عالم را می گیرد؛ چرا که تهمت زدن به این افراد در واقع تهمت زدن به کل نظام و انقلاب است تهمت به همه آنهایی است که برای این نظام و انقلاب زحمت کشیده اند و حافظان و پاسدار این نظام هستند".
آیت الله العظمی صانعی در ادامه و با بیان این که ایمان شخصیت های انقلابی سبب شده که علی رغم این همه تهمت ها و دروغ ها از منافع مردم دفاع کنند، فرمودند: "برخی با اعمال فشارها می خواهند که دیگر کسی به فکر مردم و دفاع از منافع مردم نباشد، لکن تا زمانی که فرزندان متعهد و متدین انقلاب، همچون کروبی ها مصمم به دفاع از حقوق مردم می باشند، آنها نمی توانند به اهداف شوم خود برسند «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِینَّهُمْ سُبُلَنَا» ".
ایشان در ادامه و با اشاره به یکی از ادعیه ماه شریف رمضان:«اللهم ادخل علی اهل القبور السرور...» افزود: "در این دعا طلب ادخال سرور برای همه اموات است نه مرده های این قبرستان و آن قبرستان. مقصود از «اللهم فک کل اسیر» آزادی تمامی اسرای عالم است. مقصود از «اللهم اغن کل فقیر» یعنی شرائطی فراهم شود که همه آنهایی که در جهان، زیر خط فقرند، از این وضعیت رها شوند. نکته ای که از این دعا می شود استفاده کرد این است که انسان باید همتّش عالی باشد؛ هیچ گاه در اهدافمان به کم قانع نشویم، بلکه باید تلاش کنیم که برسیم به آن قلّه هدف. توجه داشته باشید که جباران و جنایتکاران (مگر این که توبه واقعی بکنند) هیچگاه نمی خواهند ملت ها به خواسته هایشان برسند. آنها ملت ها را برای این می خواهند که در دنیا از آنها استفاده کنند".
شاگرد حضرت امام (سلام الله علیه) با اشاره با سیره سیاسی امام در عدم اتکا به قدرت های شرق و غرب گفت: "سرّ این که امام (سلام الله علیه) به آنها اعتماد نداشت و سراغ آنها نمی رفت این بود که می دید و می دانست آنها برای ملت کاری نخواهند کرد. آنها منافع خود را می خواهند و کاری به ما ندارند و هر کجا منافعشان تأمین شد همان جا می مانند".