۱۰ شهریور ۱۳۸۸

محسن روح الامینی 'به علت بیماری و منژیت نمرده است'

http://www.bbc.co.uk/persian/business/2009/08/090831_ir88_roholamini.shtml
خبرگزاری مهر به نقل از منبع آگاهی گزارش داده است که پزشکی قانونی ایران احتمال مرگ محسن روح الامینی را بر اثر ابتلا به مننژیت رد کرده و جزئیات مرگ او را اعلام کرده است.
محسن روح الامینی، 25 ساله، روز هجدهم تیر در حوالی خانه اش در خیابان نصرت تهران بازداشت شده بود. با وجود آنکه مسئولان نهادهای جمهوری اسلامی از آزادی قریب الوقوع او خبر می دادند، جسد او چند روز بعد به خانواده اش تحویل داده شد. هنوز مشخص نیست که محسن روح الامینی دقیقا در کدام زمان و مکان، و در اثر چه مسئله ای جان خود را از دست داده است.
اما این منبع آگاه به خبرگزاری مهر گفته است که کمیسیون پزشکی قانونی کشور در تاریخ 25 مرداد، نتیجه نهایی و نظریه رسمی خود در باره علت فوت محسن روح الامینی را به مراجع قانونی و طرفین ذیربط ارائه کرده است.
این منبع آگاه گفت: "بر اساس این گزارش، مرگ ناشی از استرس‌های فیزیکی، شرایط بد نگهداری، ضربات متعدد و نیز اصابت جسم سخت عنوان شده و قویا ابتلای آن مرحوم و فوت به علت بیماری و مننژیت نفی شده است."
بنابر این گزارش این منبع آگاه در خصوص محل فوت آقای روح الامینی گفت که او در بازداشتگاه کهریزک زندانی بوده و در شرایط نامناسب جسمانی در حال انتقال به زندان اوین بوده که با توجه به تشدید حالت بد جسمانی در انتهای مسیر و قبل از پذیرش با تاخیر 70 دقیقه‌ای به بیمارستان منتقل شده و فوت کرده است.
او گفته است که بدین ترتیب آقای روح الامینی اصولا در زندان اوین پذیرش نشده بود.
محسن روح الامینی، فرزند عبدالحسین روح الامینی دبیر کل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی و رئیس سابق انستیتو پاستور بود.
عبدالحسین روح الامینی، در جریان انتخابات ریاست جمهوری از مشاوران ارشد محسن رضایی بود.